وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود رفاه اجتماعی چیست؟ زاکانی: آمده‌ام با مفسدین مواجه شوم و حق مردم را بگیرم حمله حزب‌الله به محل استقرار نظامیان صهیونیست در «المطله» + فیلم شمار شهدای نوار غزه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید (۶ تیر ۱۴۰۳) آغاز مراسم اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس + فیلم و عکس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است
سرخط خبرها

ستاد جوانان و دانشجویان مسعود پزشکیان در مشهد راه‌اندازی شد

  • کد خبر: ۲۳۴۲۴۵
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
  • ۳
ستاد جوانان و دانشجویان مسعود پزشکیان در مشهد راه‌اندازی شد
عصر امروز، دوشنبه ۲۸ خرداد، ستاد جوانان و دانشجویان مسعود پزشکیان در مشهد مقدس راه‌اندازی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدیه یاوری، رئیس‌ ستاد جوانان مسعود پزشکیان در خراسان‌رضوی، در ابتدای مراسم افتتاحیه ستاد جوانان و دانشجویان مسعود پزشکیان در مشهد اظهار کرد: در روزهای اخیر با توجه به اتفاق غیرمنتظره سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراهشان، در حال تجربه‌ وضعیت خاص و ویژه‌ای هستیم. در ادوار گذشته‌ انتخابات ریاست‌جمهوری دوستان بسیاری را در کنار خود داشتیم که در این دوره هنوز تصمیمی برای حضور فعال در انتخابات و رأی‌دادن نگرفته‌اند که می‌توان حق را به آن‌ها داد که بر مبنای وعده‌های بزرگ پیشین از نتیجه‌ انتخابات گذشته حس نارضایتی داشته باشند، زیرا به اهداف خود نرسیده‌اند؛ اما باید این پرسش را مطرح کرد که آیا واقعاً رئیس‌جمهور هیچ نقشی ندارد؟ رئیس‌جمهور انتخاب‌کننده‌ هجده وزیر و ده‌ها معاون و رئیس دستگاه است که هرکدام از این افراد ده‌ها نفر را در این کشور انتخاب می‌کنند و بر سرنوشت کشور اثرگذار هستند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور رئیس شورای انقلاب فرهنگی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای امنیت ملی، رئیس شورای عالی محیط زیست، رئیس شورای عالی سلامت و بسیاری دیگر از شوراهاست؛ پس چگونه می‌توانیم بگوییم که رئیس‌جمهور در این کشور نقشی ندارد؟ شاید این تحلیل بیشتر ناشی از سرخوردگی است تا اینکه تحلیلی واقع‌بینانه باشد.

رئیس‌ ستاد جوانان مسعود پزشکیان در خراسان‌رضوی تصریح کرد: طمع جناح مقابل برای تصرف جایگاه ریاست‌جمهوری ناشی از اهمیت این جایگاه به‌واسطه‌ اختیاراتی که وجود دارد، است. در دوره‌ گذشته، شاهد این بودیم که ایده‌ یکدست‌سازی نهاد قدرت و خالص‌سازی نه‌تنها کمکی به بهبود وضع زندگی مردم نکرد بلکه شرایط را نیز بدتر کرد.

یاوری بیان کرد: مجموع اختیارات قانونی رئیس‌جمهور این امکان را فراهم می‌کند که در زندگی میلیون‌ها نفر که در گروه اندکی تغییر است، تغییرات بزرگی رخ بدهد. بهبودی‌های کوچکی که برای عده‌ای مهم نیست یعنی شاید در واقع ممکن است خیلی بالاتر از سطح زندگی توده مردم زندگی کنند، اما چیزی از ضرورت کاستن رنج ده‌ها میلیون انسان ایرانی کم نمی‌کند ما نمی‌توانیم با تشدید شرایط اقتصاد نامطلوب کنونی زندگی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اما چرا پزشکیان؟ چون ویژگی‌های فردی او به‌گونه‌ای است که حتی در ساختار بسته‌ کنونی هم با بهره‌گیری از نظرات متخصصان و کارشناسان می‌تواند زمینه‌ساز تغییرات در حوزه‌های مختلف هرچند کوچک باشد. تغییرات کوچک حتی در زندگی عده‌ای کم، تعیین‌کننده و انگیزه‌دهنده‌ تلاش‌های او در روز‌های پیش‌ رو است. پس همه‌باهم برای بهترزیستن.

محمد‌صادق جوادی‌حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب ورئیس ستاد مسعود پزشکیان در خراسان رضوی ، در افتتاحیه ستاد جوانان و دانشجویان مسعود پزشکیان در خراسان‌رضوی اظهار کرد:  اگر دستگاه حاکمه، جریان‌های سیاسی، گرایش‌های فکری و اندیشه‌ای، سلایق متنوع ملی، قومی و قبیله‌ای در کشور را لحاظ نکند و از یک جریان سیاسی گزینش‌گری کند، راهی را می‌یابد که در سه انتخابات گذشته رفته است و نتیجه پیمودن آن راه روزبه‌روز کاهش‌یافتن مشارکت بوده است تا جایی که به مشارکت هفت‌درصدی در تهران رسیده‌ایم.

جوادی‌حصار خاطرنشان کرد: این موضوع زیبنده جمهوری اسلامی نیست؛ اقتضا، دعوت تمام سلایق به مبارزه است.

وی اضافه کرد: عده‌ای می‌گویند که در گذشته، انتخابات مهندسی شده است. من می‌گویم اگر بنا را بر آن گذاشته باشیم که این فرضیه درست باشد، جریان منتقد اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو می‌گوید هندسه انتخابات به‌نفع اصلاح‌طلبان است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عده‌ای می‌گویند می‌خواهند مدلی از انتخابات ۱۳۸۸ را بدون پایان غم‌انگیز آن تکرار کنند. یک فرضیه دیگر نیز می‌گوید حاکمیت به نتیجه انتخاباتی غیر از آنچه تاکنون بوده، نیازمند است. این الزام که مجموعه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی را به این رسانده که راه طی‌شده راه مطلوبی نیست و ما باید تغییر و تحول ایجاد کنیم، تغییر و تحول را تا آستانه تغییر نمی‌خواهد و تغییر و تحول را تا پساانتخابات می‌خواهد؛ یعنی می‌خواهد که مدیریت کشور و روند طی‌شده تغییر کند.

جوادی‌حصار افزود: آن‌هایی که تا امروز این مسیر را طی کرده‌اند، توان تغییر این مسیر را ندارند؛ نه از جهت بضاعت فکری، نه از جهت بضاعت فرهنگی و نه از جهت اطمینان‌آوری و اطمینان‌بخشی در جامعه. تمام جهان این اتفاق را لحظه‌به‌لحظه رصد می‌کنند و ما بر سر یک دوراهی سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌ایم؛ دوراهی نقش‌آفرینی مردم و مدیران متعهد به مردم یا نقش‌آفرینی آدم‌هایی که توان اجرای قانون را ندارند. امیدوارم فردی را انتخاب کنیم که پاکدستی و تخصص‌گرایی او و دلسوزی او برای همه اقوام و اقشار کشور اثبات شده باشد.

شاید با تخصص‌گرایی و شعار حق و عدالت‌ دکتر پزشکیان، قرار است اتفاق‌های بهتری بیفتد

حمیده زرآبادی، فعال سیاسی‌ اصلاح‌طلب و نماینده سابق مردم قزوین، آبیک و البرز در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در جمع حامیان پزشکیان با اشاره به مشارکت در انتخابات بیان کرد: موضوعی که امروز ما را در کنار هم جمع کرده، انتخابات است. بسیاری از ما در انتخابات چند ماه گذشته مشارکت نداشتیم و عدم مشارکت را به عنوان پرهیز، انتخاب کردیم. اتفاقات ناگواری که در چند سال گذشته در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افتاد، ناامیدی را در تک‌تک ما شکل داده که شاید ایجاد تغییرات غیرممکن باشد.

وی افزود: این ناامیدی ما را در نوع واکنشی که باید در بزنگاه‌ها داشته باشیم، مردد می‌کند. شاید نتایج انتخاب‌های گذشته جلوی چشم ما بیاید و باعث شود ناامید شویم و تغییری هرچند اندک را انجام ندهیم.

این فعال سیاسی‌ اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: همان‌طورکه می‌دانید، در ساختارهایی که جوامع دموکراتیک نهادینه نشدند، برای ایجاد تغییر ما به افرادی نیاز داریم که ویژگی‌های شاخصی داشته باشد. با توجه به اینکه من در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده بودم، شاید اگر آقای پزشکیان تأیید نمی‌شدند، همچنان به این اعتقاد داشتم که عدم مشارکت می‌تواند پرهیز باشد.

زرآبادی بیان کرد: با تأییدشدن ایشان و با علم به اینکه بخواهیم به سمت دموکراسی و زندگی برویم، شاید فردی باید رئیس‌جمهور باشد که ویژگی‌های فردی قابل‌لمسی داشته باشد.

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان در بحث‌های تخصص‌گرایی و شعار حق و عدالت‌هایی که بیان می‌کند، این حس را به ما می‌دهد که شاید قرار است اتفاقات بهتری بیفتد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: مردم عزیز با اعداد و ارقام اختلاس‌هایی که می‌شنوند، ناامید می‌شوند. اگر فردی که قرار است رئیس‌جمهور شود، کارنامه روشنی نداشته باشد، نمی‌تواند با فساد مبارزه کند.

زرآبادی بیان کرد: پاسخ انتقاد زندان نیست؛ من حق زندگی را می‌خواهم. اگر زن نباشی نمی‌توانی درک کنی برخوردی که با تو می‌شود تا سالیان سال بر زندگی تو اثر دارد. در کلام ایشان، حق و عدالت است.

گفتنی است ستاد مرکزی پزشکیان در استان خراسان‌رضوی به‌نشانی مشهد، خیابان احمدآباد ۱۸ - نبش خیابان ابوذرغفاری فعالیت‌های انتخاباتی خود را انجام می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مبین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
1
0
با انتخاب پزشکیان دوباره برمیگردیم به همون هشت سال بدبختی، روز از نو روزی از نو
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
0
1
خدایا شکرت که پزشکیان رو فرستاد ی برای نجات ایران
منوچهر لطیفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
0
0
لطفا آدرس ستاد در محدوده قاسم آباد و آزادشهر اعلام بفرمایید
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->